دادستانی تهران علیه علی ضیا و اردشیر رستمی بابت حمایت لفظی اردشیر رستمی در یک برنامه گفت‌وگو محور از جامعه +LGBTQ اعلام جرم کرد.

همچنین به دنبال اعلام جرم دادستانی تهران که منجرب به پیگرد قضایی نیز خواهد شد، رسانه‌های وابسته به حاکمیت جمهوری اسلامی، مانند خبرگزاری فارس، در طی گزارش‌های خود، ضمن حملاتی لفظی علیه این دو، از انگ‌واژه هموفوبیکی چون «همجنسباز» نیز استفاده کرده‌اند.

سید علی ضیاء کاشانی، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون و گوینده رادیو است و اردشیر رستمی، کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر است که با بازی نقش سید محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار، شاعر معروف ایرانی، در مجموعه‌ای تلویزیونی با نام «شهریار» به شهرت رسید.

در طی برنامه‌ای گفت‌وگو محور با مجری‌گری علی ضیا، در بخشی از گفت‌وگو، اردشیر رستمی، خطاب به علی ضیا بیان کرد «ما با یک جنس، دو جنس مواجه نیستیم مرد عزیز در جامعه، ما با چندین جنسیت مواجه‌ایم و نمی‌ذاریم این جنسیت‌ها بیان بیرون… هیچ‌کس حق نداره… جامعه داره می‌کشه! کسی حق نداره به کسی بگه تو چجوری باش!» وی همچنین ادامه داد «چرا گی بودن بده؟! چرا لزبین بودن بده؟! آقا طرف نمی‌تونه! علی عزیز، طرف آدم ندیده، یک نفرو دیده، تونسته با اون باشه، خب چرا نباید باشه؟! آقا نتونسته، به هر دلیلی نتونسته با کسی ارتباط بگیره، اصلا گرایش‌اش چیز دیگری بوده! آیا باید بکشیم ما اینو؟! ما چه حقی داریم به کسی بگیم که مثل من باش یا جور دیگری باش!»

اما این اظهارات به مزاق سران جاکمیت جمهوری اسلامی خوش نیامده و منجر به اعلام جرم دادستانی تهران علیه این دو شده است. این در حالی است که قوانین حاکمیت جمهوری اسلامی همواره علیه افراد جامعه +LGBTQ بوده است؛ از اجرای احکام سنگین و غیرانسانی (از شلاق تا اعدام) برای روابط همجنسگرایانه تا اعمال تبعیضات و محدودیت‌های شدید مبتنی بر بیمارانگاری افراد ترنس*. همچنین مقامات بلندپایه حاکمیت مانند محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، ابراهیم رئیسی و انسیه خزعلی، همواره اظهار نظرهای علنی ستیزه‌جویانه علیه افراد جامعه +LGBTQ داشته‌اند.

اعلام جرم و پیگرد علی ضیا و اردشیر رستمی نمونه‌ای بارز از سیاست‌های خصمانه و غیرانسانی حاکمیت علیه جامعه +LGBTQ و همچنین فقدان احترام به آزادی بیان است.

دیدگاهتان را بنویسید