گزارش از آرمین

دستگیری شرکت کنندگان در یک گردهمایی به مناسبت ماه افتخار در ترکیه:

بنا به گزارش KAOS GL روز یکشنبه، مصادف با پنجم ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی، جمعی از فعالین و اعضای جامعه +LGBTQ به مناسبت ماه افتخار در استانبول ترکیه، در محله‌ی آسیاب بادیِ کادیکوی که در بخش آسیایی شهر قرار دارد، گرد هم آمده بودند، اما کمی بعد، حدود ساعت شش و نیم عصر به وقت ترکیه، با برخورد شدید نیروی پلیس مواجه شدند!

دراین گردهمایی، نیروهای امنیتی با محاصره کردن شرکت کنندگانی که در مخالفت با سیاست‌های +LGBTQ ستیزانه دولت ترکیه شعار می‌دادند، از ادامه‌ی این تجمع ممانعت کردند و تعدادی از آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از بازداشت، به اداره‌ی پلیس منتقل کردند.

این در حالی است که از سال 2015 دولت اسلامگرای ترکیه به بهانه‌های مختلف ازجمله مصادف شدن با ماه رمضان و بعدها به بهانه‌ی منافات با جامعه‌ی اسلامی، رژه‌های افتخار در سراسر ترکیه و به ویژه در استانبول را ممنوع اعلام کرد. هر ساله در این ماه هرگونه تجمع به مناسبت گرامی‌داشت رژه‌ی افتخار جامعه +LGBTQ به خشونت کشیده شده و افراد زیادی دستگیر می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است، یازده نفر از فعالینی که در کادیکوی دستگیر شده بودند، بدون هیچ توضیحی در ساعت ده شب به وقت ترکیه از طرف پلیس آزاد شدند!

دیدگاهتان را بنویسید